15-30 årige stormer i biografen i USA, iflg. ny undersøgelse

DB - ABLACKmillennials (720x331)

Til trods for streaming og andet djævelskab – og ikke mindst mod mange menneskers opfattelse – stormer ’millennials’, d.v.s. 15-30 årige i biografen, iflg. ny amerikansk undersøgelse.

“Vort ’millennial’-publikum i biografene steg over 16 procent i 2015 og er allerede steget med yderligere 8 procent i år!” fortalte NCM-præsidenten Cliff Marks på en nylig afholdt konference for biograferne i USA.

Undersøgelsen viste også, at der blandt ’Millennials’ er 50 procent højere sandsynlighed for at de anser film i biograferne som en lidenskab, i forhold til den øvrige befolkning. ’Millennials’ er også den aldersgruppe som er mest flittige til at bestille biografbilletter i forvejen og 86 procent af dem ankommer tidligt til biografen. NCM arbejder med sin nye ’Nielsen Marketing Cloud Data Management Platform’ for at indsamle data om loyalitetsprogrammer og kreditkort-køb foretaget af biografgængere.

Ved præsentationen af undersøgelsen i sidste uge, talte John Partilla, CEO for Screenvision, også om måden biograferne fanger publikum og om den intense filmoplevelse biograferne leverer. “Der er kun én Super Bowl, ét Oscar-show, men biograferne er der hver dag, 52 uger om året.”