3D oplever atter vind i sejlene

DB - BLACK3D (720x333)

Sommerens største hits oplever i USA fantastiske tilskuerantal på 3D.

Cirka 48 percent af den $208 mio. rekordstore omsætning på “Jurassic World” i åbningsweekenden, kom fra 3D billetter. 3D oplevede tilsvarende tilslutning i filmens 2. weekend.

Det viser publikums villighed til at se filmene i 3D,” udtaler Eric Wold, analytiker for B. Riley & Co. “Og det understreger en genopblussen af den underliggende efterspørgsel efter 3D, som vi ikke har set siden “Gravity” og “Life of Pi” tilbage i 2013.”

Og det er ikke kun dinosaurer som det amerikanske publikum vil se i 3D. 3D har også givet et stort løft til åbningsweekenden på “Mad Max: Fury Road” (45 procent) og “San Andreas” (44 procent). På de internationale markeder har ​​interessen for 3D også betydet rekordstore indspilninger.

“Biografgængere viser at de er villige til at betale for at se en god film i 3D,” fortsætter Wold. “Men de har indset at selv ikke det bedste 3D, kan gøre en møgfilm god. Publikum er blevet mere sofistikerede, og i det lange løb, er det er en god ting for både dem, filmene og 3D.”