Bill Mechanic mener at studiernes 60-dages VOD Plan er kortsigtet og destruktiv

Tidligere topboss i 20th Century Fox og filmproducent i selskabet Pandemonium, Bill Mechanic, mener, at studierne tænker kortsigtet og vil påføre branchen langsigtede ødelæggelser ved at tillade DirecTV skabelsen af et PREMIUM VOD vindue.
Forbrugerne vil blive sat i stand til at betale 30 dollars for et 48-timers vindue, 60 dage efter biografpremieren, hvilket yderligere undergraver det traditionelle biograf-vindue.
Han blev under et interview i Bloomberg TV West opfordret til at reagere på en trussel fra biografkæder AMC og Regal som vil boykotte film, der går på VOD så hurtigt.
Jeg spekulerer på, hvad denne afkortning af vinduet vil gøre for film, der starter langsomt med en okay åbningsweekend og opbygget af mund til mund. To aktuelle film, ”The Lincoln Advokat” og ”Limitless” har vist overraskende stabilitet. Hvis forbrugerne ved, at de ikke behøver at vente længe med at se disse film på TV, gider de så gå i biografen til andet end special effects-drevne 3-D blockbusters?