Endnu et amerikansk eksperiment med VOD falder til jorden med et brag

DB - BLACKONECHANCE (720x332)

I et eksperiment, som skulle generere word-of-mouth før biografpremieren, havde The Weinstein Co. indgået en aftale med Yahoo Streaming om at vise filmen ”One Chance” gratis ti dage før filmen havde biografpremiere.

Filmen åbnede i 43 amerikanske biografer sidste fredag og indspillede mikroskopiske $33.405 de første tre dage. Til sammenligning indspillede lillebitte Danmark med 5,6 millioner indbyggere mod mægtige USA’s 320 millioner, 4 gange så meget på ”One Chance”, helt nøjagtigt $143.044 de første fire dage.

Nu har The Weinstein Co. genforhandlet sin aftale med Yahoo og forlænget den gratis visning indtil 9. november. Oprindeligt udløb aftalen samtidig med den amerikanske biografpremiere 10. oktober.

”One Chance” er den sande historie om amatør operasangeren, som vandt den første sæson af ”Britain’s Got Talent”.

Som man ser det overalt på de digitale medier på internettet, har Yahoo afvist at offentliggøre tal på ”One Chance”.

Biograferne udfører konstant økonomisk striptease, men i den digitale verden på internettet er alt hemmeligstemplet.

Endnu et eksperiment, som er faldet komplet til jorden.