Ny Head of Marketing & Film i Nordisk Film Biografer

Nordisk Film Biografer har pr 7. oktober 2019 styrket organisationen med Michael Sørensen som ny Head of Marketing & Film.

Den 39-årige Michael Sørensen får ansvar for såvel marketing, som filmbooking for at støtte Nordisk Film Biografers erklærede mål om at give sine gæster den bedst mulige filmoplevelse.

Michael Sørensen er uddannet cand. negot. fra Syddansk Universitet og tiltræder med bl.a. 10 års erfaring fra LEGO, hvor han har haft ansvar både som Director og ACceount Management & Strategy i selskabets USA-afdeling og været Brand Director i Tyskland.

“Jeg elsker film. Derfor er jeg begejstret over at have fået denne mulighed. Jeg glæder mig til at bidrage med at give endnu flere gæster Danmarks bedste biografoplevelse i Nordisk Film Biografer,” siger Michael Sørensen.

Blandt hans seneste tiltag har været udvikling og ansvar for sin egen konsulentvirksomhed, Oomph!, der bl.a. har støttet LEGO i selskabets forretningsudvikling inden for digital markedsføring. Michael Sørensen har således indgående international erfaring inden for oplevelses- og entertainment industrien.

Casper Bonavent, der er administrerende direktør for Nordisk Film Biografer, udtaler om styrkelsen af ledelsesgruppen: “Vi er meget glade for, at det er lykkedes os at få Michael Sørensen til Nordisk Film Biografer. Michael kommer med stor kapacitet og erfaringer, som i den grad vil bidrage til at videreudvikle og forny Nordisk Film Biografer med gæsteoplevelsen i centrum. Michael har gennem sin karriere arbejdet med stærke nationale og internationale forbrugerbrands med kvalitet og brandidentitet i højsædet, hvilket er kompetencer, vi hos Nordisk Film ser frem til at få tilført.”

Nordisk Film Biografer ejer 23 biografer fordelt over hele landet og er således Danmarks største biografkæde Kæden er et datterselskab af Egmont-koncernen.