Piben får en anden lyd fra tidligere tilhænger af simultanudsendelse af film

speaks at the 2008 AFI Fest Future Of Distribution panel held at Roosevelt Hotel on November 1, 2008 in Hollywood, California.

Howard Cohen, Præsident for Roadside Attractions.

Den amerikanske filmdistributør, Roadside Attractions, er vendt på en tallerken, når det handler om udsendelse af film i både biografer og på digitale internetbaserede tjenester.

Selskabet stod bag filmene ”Arbitrage” og ”Margin Call”, som begge blev udsendt simultant i både biografer og på digitale tjenester. Dengang blev eksperimenterne udråbt som succesfulde, sikkert fordi man ikke havde lyst til at udstille sit eget fejltrin. At filmene beviseligt halverede deres indtægter, blev fejet ind under gulvtæppet.

Nu har piben fået en anden lyd fra en mand, som tidligere var varm fortaler af simultanudsendelse af film i både biografer og på VoD.

Det er bemærkelsesværdigt, for her er en mand som virkelig ved hvad han taler om og har følt konsekvenserne på egen krop.

Præsidenten for Roadside Attractions, Howard Cohen, siger i dag at hans selskab ”definitivt er gået væk fra udsendelse af film i både biografer og på VoD.” Cohen mener VoD samtidig med biografpremieren er ensbetydende med en elendig film i publikums bevidsthed.

Som mange andre i filmindustrien er Cohen også skeptisk over for Sean Parkers idé med “The Screening Room”.

”Det er en underlig, skizofren konstruktion, hvor man siger: ”Er det virkelig $50 værd, bare fordi filmene også vises i biograferne? Men hvorfor er $50 værd over for andet man kan se på TV,” spørger Cohen.