Undersøgelse: Twitter-brugere går oftere i biografen end almindelige biografgængere

DB - BLACKTWITTER (720x347)

Twitter-brugere chatter ikke bare om film. Faktisk går de oftere i biografen end gennemsnittet af amerikanske biografgængere, og er næsten dobbelt så tilbøjelige til at se en ny film indenfor de første 10 dage efter premieren, viser ny en undersøgelse bestilt af Twitter i USA.

I en undersøgelse foretaget i foråret af Nielsen, fortalte Twitter-brugere at de planlægger at se mindst fem film denne sommer – 25% mere end den gennemsnitlige biografgænger. Derudover er det 87% mere sandsynligt end ikke-brugere, at se en film inden for de første 10 dage efter premieren og 340% mere sandsynligt end ikke-brugere, at have set mere end 12 film i biograferne i løbet af de seneste seks måneder.

Desuden er gennemsnitligt 58% af Twitter-brugerene opmærksomme på de 19 kommende sommer-film som indgik i undersøgelsen, sammenlignet med 41% af ikke-brugere.

Twitters mål med undersøgelsen er at vise Hollywood, at mediet er en værdifuld faktor til at fremme opsætningen i biograferne. Sidste sommer gennemførte virksomheden en lignende undersøgelse af Nielsen, hvor det blandt andet blev konstateret, at 87% af Twitter-brugere fortalte deres seneste beslutning om at se en film i biografen, var påvirket af tweets.

For Universal er Twitter en integreret del af studiets sociale medieindsats og har været et centralt element i de seneste digitale kampagner for film som “Fifty Shades of Grey” og “Fast & Furious 7”, udtaler Doug Neil, Vicepræsident for digital markedsføring hos Universal.

“Vi udnytter Twitter-kommunikationen til at forstærke og fremme vores trailere, fotos og nyheder,” fortæller han. “Deres rige medietilbud giver os mulighed for at præsentere streaming af trailere for vores følgere – og fans af skuespillerne – ligesom vi kan målrette potentielle biografgængere med vores budskab”

Den seneste Twitter-undersøgelse blev gennemført i midten af ​​marts af Nielsen NRG, der målrettede deres indsats mod 1.000 amerikanske biografgængere i alderen 13-54. En “biografgænger” blev defineret som en person, der havde set mindst én film de seneste seks måneder.

Blandt undersøgelsens øvrige fund, kan følgende nævnes: 39% af brugerne sagde, at de havde tweetet om en film, 32% havde retweeted en film-relateret tweet og 26% havde svaret på en film-relateret tweet. “Deres hyppige interaktioner på platformen, betyder de også er meget indflydelsesrige,” udtaler Jennifer Prince, Twitters direktør for underholdning.

Undersøgelsen viser også at for Twitter-brugere, er det sociale medier den vigtigste drivkraft for opmærksomheden omkring en film. Omkring 54% af forbrugerne, som ikke benytter Twitter, er ’word of mouth’ det vigtigste element, når de beslutter sig for at se en film, sammenlignet med 63% som benytter Twitter. I gennemsnit er 60% af de adspurgte biografgængere opmærksomme på kommende seqels, som f.eks. “Avengers: Age of Ultron” og “Mission: Impossible – Rogue Nation”

I en Twitter promo fornylig, var Marvel gået sammen med Dr. Pepper om at invitere brugere til at tweete navnet på deres foretrukne Avenger karakter – hvorefter Marvel havde belønnet dem med adgang til en ny “Avengers: Age of Ultron”-trailer.

Endelig afslørede undersøgelsen stor lyst til interaktion med de medvirkende i kommende film. Næsten halvdelen af ​​Twitter-brugere sagde, at de har planer om at deltage i en Q&A direkte med en skuespiller.