3D oplever atter vind i sejlene
Sommerens største hits oplever i USA fantastiske tilskuerantal på 3D.
Cirka 48 percent af den $208 mio. rekordstore omsætning på “Jurassic World” i åbningsweekenden, kom fra 3D billetter. 3D oplevede tilsvarende tilslutning i filmens 2. weekend.
Det viser publikums villighed til at se filmene i 3D,” udtaler Eric Wold, analytiker for B. Riley & Co. “Og det understreger en genopblussen af den underliggende efterspørgsel efter 3D, som vi ikke har set siden “Gravity” og “Life of Pi” tilbage i 2013.”
Og det er ikke kun dinosaurer som det amerikanske publikum vil se i 3D. 3D har også givet et stort løft til åbningsweekenden på “Mad Max: Fury Road” (45 procent) og “San Andreas” (44 procent). På de internationale markeder har interessen for 3D også betydet rekordstore indspilninger.
“Biografgængere viser at de er villige til at betale for at se en god film i 3D,” fortsætter Wold. “Men de har indset at selv ikke det bedste 3D, kan gøre en møgfilm god. Publikum er blevet mere sofistikerede, og i det lange løb, er det er en god ting for både dem, filmene og 3D.”